algemeen - Reisverslag uit Adeje, Spanje van nick laarhoven - WaarBenJij.nu algemeen - Reisverslag uit Adeje, Spanje van nick laarhoven - WaarBenJij.nu

algemeen

Blijf op de hoogte en volg nick

30 November -0001 | Spanje, Adeje

Mensen gaan vriendelijk met elkaar om. Tegen iedereen zeg je ola buenos dias, buenas tardes of buenas noches. Het werk hier is over het algemeen langer werken. Toeristische dingen zijn tot de late uurtjes open en de supermarkten zijn hier tot 10/11 uur open. De grote feesten zijn hier carnaval die wel weken kan duren omdat ze van dorpje naar dorpje vieren, dus eerst bv 3 dagen carnaval hier en dan 3 dagen carnaval daar enzovoort. Ook het oogstfeest “romeria’ is hier een groot ding maar dit word over het algemeen gevierd in het noorden. De natuur is hier over het algemeen erg bergachtig de wegen lopen hier soms stijl af naar de zee. In het noorden en westen vind je veel bananen plantage’s. hier gelden eigenlijk vrijwel de zelfde regels als in nederland ofja ik zie eigenlijk niet echt verschillen behalve het verkeer. Ik denk dat het verkeer toch beter geregeld is in nederland dan hier in tenerife. Auto’s parkeren hier vaak op de weg en veel is eenrichting dus als je ergens wilt zijn kun je soms wel even omrijden. Mensen zijn hier nog vaak laat waker door de siesta ‘savonds met de familie of vrienden eten lijkt mij hier vrij normaal.